X
تبلیغات
رایتل

ایران دانلود

دانلود جدیدترین فایلهای کاربردی

گزارش کارآموزی تدریس در مقطع ابتدایی ( دانش آموزان کم توان ذهنی )

گزارش کارآموزی تدریس در مقطع ابتدایی ( دانش آموزان کم توان ذهنی )

معنا و مفهوم عقب ماندگی ذهنی

تاریخ تمدن ، سابقه تلاش انسان است در غلبه در تقاضای محیطی که در آن زندگی می­کند. در فرهنگهای مختلف، افرادی که نمی­توانند به نحویس مطلوب خود را با تقاضاهای محیطی_فرهنگی خود سازگار نمایند، از نظر دیگران با تعاریف و ویژگیهای خاصی به عنوان درمانده، ضعیف، ناتوان، عقب افتاده و... ناشناخته می­شوند . در طول تاریخ، سیر نگرش عموم نسبت به عقب ماندگی ذهنی و افراد عقب مانده در جهت مثبت و سازنده تر در تغییر بوده است.

گروهی از مردم استنباط نادرستی از عقب ماندگی داشته و تصور می­نموده­اند که عقب­ماندگی همانند یک مرض یا بیماری مسری بوده و می­تواند از فردی به فرد دیگر سرایت نماید یا مانند سل و آبله و سرخجه در میان کودکان قابل انتقال است، با این فرق که بیماری ذهنی طولانی­تر و سخت­تر است.

عده­ای نیز بر این عقیده بوده­اند که عقب ماندگی ذهن همان بیماری روانی یا دیوانگی است. متأسفانه چنین برداشتهای غلط و تصورات نادرست، هنوز بعضی اوقات حتی در میان افراد تحصیلکرده نیز به چشم می خورد.

در حقیقت باید توجه داشت که عقب ماندگی ذهنی همانند مرض یا بیماری نیستو کودکان و بزرگسالان هرگز به واسطه مجاورت و همنشینی با افراد عقب مانده ذهنی دچار عقب ماندگی ذهنی نمی شوند. خوشبختانه برخی از صاحبنظران از دیرباز بدین امر توجه داشته­اند، به عنوان نمونه می توان از تلاشهای ارزنده اسکونیرول پزشک فرانسوی نام برد. او در کتابی که در سال 1838 منتشر نمود، برای اولین بار صریحاً بدین مسئله توجه کرده و گروه افراد عقب مانده ذهنی را از بیماران روانی و مجانین متمایز و اشاره­ای به درجات مختلف عقب ماندگی ذهنی می نماید.

در واقع عقب ماندگی یک وضعیت و شرایط خاص ذهنی است که به علت شرایط و دلایل گوناگونی پدید می آید. البته عقب ماندگی ذهنی ممکن است در اثر یک بیماری ، عفونت یا ویروس به وجود آید، اما شرایط یا وضعیت به وجود آمده ( عقب ماندگی ذهنی ) قابل سرایت به دیگری نیست. عقب ماندگی ذهنی را می توان به دست یا پایی تشبیه کرد که خوب کار نمی کند. علت آن نیز ممکن است قبل از تولد ، مادرزادی و در چگونگی تشکیل نطفه یا به علت مشکلات و نارسایی های دوران بارداری باشد یا اینکه بر اثر مشکلات که نوزاد به هنگام تولد با آن مواجه بوده است یا به دلیل بروز ضایعات، حوادث و تصادفات در دوران زندگی کودک عارض گردد.

عقب ماندگی ذهنی شرایطی است که اساساً بر ضعف توانایی عمومی و نقصان رشد هوش دلالت دارد.

اهداف آموزشی و ویژگی های کودکان عقب مانده ذهنی

با این نگرش حقیقت بینانه که کودک عقب مانده ذهنی اول یک کودک است و بعد کودکی است با عقب ماندگی ذهنی، در واقع اهداف آموزش و پرورش کودکان عقب مانده ذهنی نمی تواند تفاوتی با هدفهای کلی آموزش و پرورش عادی داشته باشد، زیرا هدف عبارت است از شکوفایی حداکثر تواناییها و استعدادها، تزکیه و تعلیم و تربیت و در نهایت، هدف غایی از دیدگاه مکتب اسلام به « فلاح » رسیدن انسانهاست.

به عبارت دیگر، هدفمندی و جهت گیری تمامی برنامه­های آموزشی لاجرم باید به گونه­ای باشد که انسانها را در طریق حق و هدایت و نیل به فلاح تربیت نماید. از این روشها تفاوتی که اهداف تربیتی کودکان عقب مانده ذهنی با اهداف عمومی تعلیم و تربیت دارد، در مورد تأکید و اهمیت فوق العاده حصول این هدفها در رابطه با کودکان عقب مانده ذهنی است.

اهم این هدفها به شرح زیر است:

هدفهای عمومی تعلیم و تربیت کودکان عادی و استثنایی

1 رسیدن به خود آگاهی و شناخت

خودآگاهی و خودشناسی از جمله هدفهای آموزش و پرورش بوده و اولیا و مربیان کودکان استثنایی به ویژه کودکان عقب مانده، نقش و رسالت سنگینی را بر دوش دارند . خودآگاهی و خودشناسی، خمیره اساسی سازگاهی عاطفی و اجتماعی، پذیرش مسئولیتها، شکوفایی حداکثر تواناییها و استعدادها و حرکت به سوی رستگاری و کمال است . روشها و شیوه­های نیل به این هدف در کلاسهای دانش آموزان آهسته گام در سنین مختلف بسیار حساس و ظریف و در عین حال مهم و خطیر بوده و در شکل گیری باز خوردهای ایجاد علایق و انگیزه­های مطلوب و حرکت آفرین نقش به سزایی دارد.



خرید فایل



لینک منبع :گزارش کارآموزی تدریس در مقطع ابتدایی ( دانش آموزان کم توان ذهنی )

گزارش کارورزی تدریس در مقطع ابتدایی (دانش آموزان کم توان ذهنی) nikanlink.com/.../گزارش-کارورزی-تدریس-در-مقطع-ابتدایی-(دانش-آموزان-کم-توان-ذهنی)‏ - ذخیره شده دانلود گزارش کارورزی تدریس در مقطع ابتدایی (دانش آموزان کم توان ذهنی)، در قالب word و در 71 صفحه، قابل ویرایش، شامل مقدمه، معنا و مفهوم، اهداف آموزشی و ویژگی های ... تحقیق تدریس در مقطع ابتدایی (دانش آموزان کم توان ذهنی ) bankmaghaleh.ir/تحقیق-تدریس-در-مقطع-ابتدایی-دانش-آموزا/‏ - ذخیره شده - مشابه مقاله حاضر در رابطه با تدریس در مقطع ابتدایی (دانش آموزان کم¬توان ذهنی) است. ... واژه های کلیدی: تدریس، کودکان کم توان ذهنی، مقطع ابتدایی، اهداف آموزشی ... گزارش تدریس درس علوم ۴۸ .... مقاله فلسفه و مسیحیت · مقاله تأثیر حاشیه نشینی در وقوع جرم · گزارش کارآموزی کنترل کیفیت صابون · گزارش کارآموزی آزمایشگاه کنترل کیفیت ... مقاله اهمیت تدریس در آموزش ابتدایی bankmaghaleh.ir/مقاله-اهمیت-تدریس-در-آموزش-ابتدایی/‏ - ذخیره شده در این مقاله به بررسی اهمیت تدریس در آموزش ابتدایی می پردازد. .... تحقیق رابطه بین تدریس و یادگیری · تحقیق تدریس در مقطع ابتدایی (دانش آموزان کم توان ذهنی ). روش تدریس معلّم و راه کارهایی برای تقویت آن در آموزش مؤثّر razmandsufi.persianblog.ir/‏ - ذخیره شده - مشابه 2 آگوست 2009 ... در میان مجموعه فعالیتهایی که برای تعلیم و تربیت دانش آموزان انجام می شود ... تدریس را می توان به فعالیتهای دو جانبه ای که بین معلم و شاگردان جریان .... الف- آمادگی ذهنی ... در نظر داشته بنابراین شناخت خصوصیات کودکان در دوره ابتدایی برای یک ..... 2- روش سخنرانی: در روش سخنرانی معلم کم و بیش بدون وقفه در کلاس ... ,دانلود,رایگان,پایان نامه,پروژه,مقاله,مقالات, تحقیق آماده, پاورپوینت, www.dociran.com/‏ - ذخیره شده - مشابه کارورزی تدریس در مقطع ابتدایی (دانش آموزان کم توان ذهنی ) 68برگ. 85. کتاب مقدمه ای بر ... می گیرد 200برگ. 86. گزارش کارآموزی در کارخانه زمزم شرق تهران 160برگ. گزارش کارآموزی تدریس در مقطع ابتدایی ( دانش آموزان کم¬توان ذهنی ... file.chessrostami.ir/گزارش-کارآموزی-تدریس-در-مقطع-ابتدایی-د/‏ گزارش کارآموزی تدریس در مقطع ابتدایی ( دانش آموزان کم¬توان ذهنی ). دی 17, 1394 دسته‌بندی نشده دیدگاه‌ها برای گزارش کارآموزی تدریس در مقطع ابتدایی ( دانش آموزان ... [DOC] پژوهش در حیطه کودکان استثنایی - پژوهشگاه مطالعات وزارت آموزش و پرورش www.rie.ir/uploads/tarhhaestesna88.doc‏ - مشابه ارزشیابی مقدماتی آموزش و پرورش تلفیقی دانش آموزان دچار آسیب شنوایی ... طرح سنجش در زمینه جایگزینی آموزشی کودکان عقب مانده ذهنی کارایی ندارد . ... جامعة آماری شامل دانش آموزان ناشنوا مقطع آمادگی و اول ابتدایی مقـدماتی از مراکـز آموزشـی ناشـنوایان و دانش ..... در یک جمع بندی کلی می توان گفت که دانش آموزان کم شنوای تلفیقی از پیشرفت ... ------- - گزارش تحقیق:موانع به کار گیری روش های فعال تدریس ... www.danayan.blogfa.com/post-7.aspx‏ - ذخیره شده جامعه آماری را کلیه کلاس‌های دوره ابتدایی شهرستان شهرضا در پایه‌های مختلف در سال ... و وجود دانش‌آموزان فراگیر(نیمه بینا، نیمه شنوا، معلول جسمی- حرکتی، کم توان ذهنی) نیز از ... حاصل روش های فعال تدریس ، یادگیری اثر بخش و اکتشافی است که دانش آموزان با ..... و مرحله‌ای و ارتباط آن با روش‌های فعال تدریس دوره‌های کارآموزی ویژه تدارک دیده شود. دانلود کنید: اگر گوشی یا تبلت اندرویدی دارید این ۲۰ نرم افزار را از ... www.yjc.ir/.../دانلود-کنید-اگر-گوشی-یا-تبلت-اندرویدی-دارید-این-۲۰-نرم-افزار-را-از-دست-ندهید‏ - ذخیره شده - مشابه به گزارش دریچه فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران؛ بی شک اندروید طرفداران ... این برنامه قابلیت استفاده برای دانش آموزان، دانشجویان، معلمان و حتی اساتید محترم را دارد. ..... اسکن در نور کم و پشتیبانی پایه برای اسکن برچسب های NFC، حذف تبلیغات، ..... از ویژگی های نرم افزار می توان به مواردی چون: قفل سریع گوشی یا تبلت تنها با ... اقدام پژوهی کامل و آماده بصورت ورد www.asemankafinet.ir/tag/اقدام+پژوهی+کامل+و+آماده+بصورت+ورد‏ - ذخیره شده - مشابه ... تجربیات ارتقای شغلی دبیران - اقدام پژوهی - گزارش تخصصی معلمان - تحقیق. ... شماره 6 : اقدام پژوهی چگونه توانستم با روش تدریس مبتنی بر فناوری اطلاعات ( IT ) .... شماره 105 : اقدام پژوهی راهکارهای افزایش علاقه مندی دانش آموزان مقطع ابتدایی به درس ..... می توانم اختلال بی اعتنایی مقابله ای (ODD)رادردانش آموز کم توان ذهنی درمان کنم؟
تاریخ ارسال: پنج‌شنبه 23 دی 1395 ساعت 07:36 | چاپ مطلب