X
تبلیغات
رایتل

ایران دانلود

لینک دانلود جدیدترین فایلهای کاربردی مجاز

پایان نامه بررسی تاثیر یادگیری همیاری بربهبود بیان نوشتاری دانش آموزان دارای ناتوانی یادگیری ویژه

پایان نامه بررسی تاثیر یادگیری همیاری بربهبود بیان نوشتاری دانش آموزان دارای ناتوانی یادگیری ویژه

چکیده

پژوهش حاضر به بررسی تاثیر یادگیری همیاری بربهبود بیان نوشتاری دانش آموزان دارای ناتوانی یادگیری ویژه می‌پردازد. جامعه آماری این تحقیق 72 نفر بود ، که به طور تصادفی انتخاب و به دو گروه 36 نفره آزمایش و گواه تقسیم شدند. از پرسشنامه تحلیل بیان نوشتاری برای بررسی و نمره گذاری متون بیان نوشتاری استفاده شده است. به منظور اطمینان محقق از یکسان بودن توانایی نوشتن گروه ها ، هر دو گروه در یک دوره بیان نوشتاری شرکت نمودند و پیش آزمون تحلیل بیان نوشتاری انگلرت(1990) از آنها به عمل آمد که تفاوت نداشتند. برای انجام این پژوهش ، گروه آزمایش به 12 گروه سه نفره تقسیم شدند که هر گروه با هم انشا می‌نوشتند. هر جلسه دو موضوع به دانش آموزان داده می‌شد و آنها به دلخواه یکی را انتخاب می‌کردند.در حالی که گروه کنترل به روش معمول,تک تک انشا می‌نوشتند. پس ار پایان جلسه دهم از دو گروه ، پس آزمون به عمل آمد و همگی انشای یک نفره نوشتند. نتایج نمرات نشان داد که عملکرد گروه آزمایش بهتر از گروه گواه بوده است و یادگیری گروهی می‌تواند تاثیر مثبتی بر انشای دانش آموزان دارای ناتوانی یادگیری داشته باشد چرا که دانش آموزان می‌توانند با مشورت از عقاید یکدیگر استفاده نمایند ، راجع به انشای یکدیگر اظهار نظر کنند و در نتیجه پیشرفت نمایند.

مقدمه

بیان نوشتاری یکی از مهم ترین مسائل محققان یادگیری و زبان است. بعضی از دانش آموزان شکایت می‌کنند که با وجود شناخت قواعد دستوری و معنایی یاد نمی‌گیرند بنویسند باید توجه داشت گرچه نمی‌توانند نویسنده شوند ، اما می‌توانند بهتر و سازمان یافته تر بنویسند. در این میان دانش آموزان دارای ناتوانی یادگیری ویژه مشکلات پیچیده تری در بیان نوشتاری دارند.

کاپلان وسادوک (1991) ترجمه پور افکاری (1372) بیان می‌کنند ، اکثر کودکان با ناتوانی در بیان نوشتاری ، با بالا رفتن سن و رفتن به کلاس های بالاتر ، جملات کتبی و شفاهی شان ، ابتدایی تر و عجیب تر شده و نسبت به سطح مورد انتظار پایین تر به نظر می‌رسند. کلمات انتخابی آنها اشتباهی و نا مناسب ، پاراگراف ها آشفته و فاقد توالی و کلام مناسب است. با افزایش تعداد و انتزاعی شدن خزانه لغات ، توانایی آنها نیز برای هجی کردن درست کاهش می‌یابد.

فهرست مطالب
چکیده
فصل اول : چهارچوب پژوهش
مقدمه
بیان مساله
اهمیت مساله
هدف تحقیق
فرضیه تحقیق
تعریف نظری
تعریف عملیاتی
فصل دوم : ادبات پژوهش
تاریخچه
ناتوانی یادگیری ویژه
طبقه بندی ناتوانی های یادگیری ویژه
بیان نوشتاری
شیوع اختلال بیان نوشتاری
سبب شناسی اختلال بیان نوشتاری
ویژگی های بالینی
مهارتهای زبانی و نقش آن در بیان نوشتاری
مهارتهای گفتاری:
مهارتهای نوشتاری:
مراحل یادگیری نوشتن
مراحل بیان نوشتاری
هدف از آموزش بیان نوشتاری
وظایف معلم بیان نوشتاری
انواع بیان نوشتاری
انتخاب موضوع بیان نوشتاری
مشکلات بیان نوشتاری
ارزیابی بیان نوشتاری
آزمون بیان نوشتاری
درمان بیان نوشتاری
مدل رفتاری - شناختی
آموزش راهبرد شناختی در نوشتن (مدل انگلرت)
برنامه ریزی:
سازماندهی:
نوشتن:
ویرایش:
اصلاح:
آموزش فرایند نوشتن باس
یادگیری از طریق همیاری
ترکیب گروه ها
ویژگی های یادگیری همیاری
نقش معلم در یادگیری از طریق همیاری
انواع روشهای یادگیری از طریق همیاری
جورچین
تفحص گروهی
اصول یادگیری همیاری
فواید یادگیری همکاری
مراحل کارگروهی (یادگیری همیاری)
مشکلات یادگیری معیاری
گروه های مناسب و گروه های نامناسب
دانش آموزان قوی در مقابل دانش آموزان ضعیف
گروه های متفاوت
عوامل موثر بر همیاری
نتیجه گیری
تحقیقات انجام شده در زمینه بیان نوشتاری و یادگیری همیاری
فصل سوم : روش شناسی
تاریخچه
ناتوانی یادگیری ویژه
طبقه بندی ناتوانی های یادگیری ویژه
بیان نوشتاری
شیوع اختلال بیان نوشتاری
سبب شناسی اختلال بیان نوشتاری
ویژگی های بالینی
مهارتهای زبانی و نقش آن در بیان نوشتاری
مهارتهای گفتاری:
مهارتهای نوشتاری:
مراحل یادگیری نوشتن
مراحل بیان نوشتاری
هدف از آموزش بیان نوشتاری
وظایف معلم بیان نوشتاری
انواع بیان نوشتاری
انتخاب موضوع بیان نوشتاری
مشکلات بیان نوشتاری
ارزیابی بیان نوشتاری
آزمون بیان نوشتاری
درمان بیان نوشتاری
مدل رفتاری - شناختی
آموزش راهبرد شناختی در نوشتن (مدل انگلرت)
برنامه ریزی:
سازماندهی:
نوشتن:
ویرایش:
اصلاح:
آموزش فرایند نوشتن باس
یادگیری از طریق همیاری
ترکیب گروه ها
ویژگی های یادگیری همیاری
نقش معلم در یادگیری از طریق همیاری
انواع روشهای یادگیری از طریق همیاری
تفحص گروهی
اصول یادگیری همیاری
فواید یادگیری همکاری
مراحل کارگروهی (یادگیری همیاری)
مشکلات یادگیری معیاری
گروه های مناسب و گروه های نامناسب
دانش آموزان قوی در مقابل دانش آموزان ضعیف
گروه های متفاوت
عوامل موثر بر همیاری
نتیجه گیری
تحقیقات انجام شده در زمینه بیان نوشتاری و یادگیری همیاری
فصل سوم : روش تحقیق
جامعه هدف
طرح پژوهش
نمونه و روش نمونه گیری
ابزار پژوهش
الف-مقیاس تجدید نظر شده هوشی و کسلر برای کودکان 1974
روش نمره گذاری آزمون وکسلر کودکان
روایی آزمون
پایایی آزمون :
پرسشنامه راتز :
ویژگیهای آزمون ارزیابی رفتاری راتر:
پایایی آزمون راتر:
اعتبار آزمون :
پرسشنامه های خواندن, نوشتن ، حساب وبیان نوشتاری
پرسشنامه تحلیل محتوی بیان نوشتاری:
پایایی آزمون
روایی آزمون
شیوه آموزش بیان نوشتاری
شیوه آموزش همیاری
روش گردآوری داده ها
روش تحلیل داده ها
فصل چهارم : نتایج آماری
جداول و نمودارها موجود نیست
فصل پنجم : نتیجه گیری
نتیجه گیری
محدودیت ها
پیشنهادها
فرم شماره (1) : برنامه ریزی
فرم شماره (2) : سازماندهی
فرم شماره (3) : نوشتن
فرم شماره (4) : ویرایش
فرم شماره 5 : اصلاح کردن
پرسشنامه تحلیل محتوی بیانی نوشتاری
ملاکهای نمره گذاری در پرسشنامه تحلیل محتوی بیان نوشتارزی به ترتیب سوالات
پرسشنامه ارزیابی رفتاری راتر
منابع فارسی
منابع لاتین


خرید فایل



لینک منبع :پایان نامه بررسی تاثیر یادگیری همیاری بربهبود بیان نوشتاری دانش آموزان دارای ناتوانی یادگیری ویژه

بررسی تاثیر یادگیری همیاری بر بهبود بیان نوشتاری دانش آموزان ... www.dociran.com/روانشناسی_و_علوم.../پروژه/.../12689.aspx‏ - ذخیره شده - مشابه 30 ژانویه 2014 ... بررسی تاثیر یادگیری همیاری بر بهبود بیان نوشتاری دانش آموزان دارای ناتوانی یادگیری ویژه. چکیده. فصل اول : چهارچوب پژوهش. مقدمه. بیان مساله. مقاله در مورد بررسی تاثیر یادگیری همیاری بربهبود بیان نوشتاری ... mag-iran.com/مقاله-در-مورد-بررسی-تاثیر-یادگیری-همیا.htm‏ - ذخیره شده - مشابه بررسی تاثیر یادگیری همیاری بربهبود بیان نوشتاری دانش آموزان دارای ناتوانی ... پس ار پایان جلسه دهم از دو گروه ، پس آزمون به عمل آمد و همگی انشای یک نفره نوشتند. ... در این میان دانش آموزان دارای ناتوانی یادگیری ویژه مشکلات پیچیده تری در بیان ... دارند که روش همیاری ( تعاونی- مشارکتی – دو نفره ) با کار گروهی یکسان نیست( لغت نامه ... پروژه تاثیر همیاری بر بهبود بیان نوشتاری دانش آموزان دارای ناتوانی ... project7.ir/پروژه-تاثیر-همیاری-بر-بهبود-بیان-نوشتا/‏ - ذخیره شده تاثیر همیاری بر بهبود بیان نوشتاری دانش آموزان دارای ناتوانی یادگیری ویژه, بررسی تاثیر یادگیری همیاری بربهبود بیان نوشتاری دانش آموزان دارای ناتوانی ... یادگیری ویژه یکی از بهترین پروژه ها و پایان نامه های فروشگاه پروژه ۷ است این پایان نامه ... پایان نامه بررسی تاثیر آموزش پیش دبستانی بر یادگیری مهارتهای ... https://downloadocx.com/article=24059/refer=24695‏ - ذخیره شده 31 ا کتبر 2016 ... مقایسه رشد مهارتهای اجتماعی دانش آموزان پایه اول ابتدایی با تجربه پیش دبستانی و بدون این تجربه 2016-10-08 ... پایان نامه بررسی تاثیر یادگیری همیاری بربهبود بیان نوشتاری دانش آموزان دارای ناتوانی یادگیری ویژه 2016-09-11 دانلود پایان نامه در مورد ناتوانی یادگیری birdownload.epage.ir/.../incl.news_connector.NewsPrintVersion.Html_TypeId.1_NewsId.1937.html‏ - ذخیره شده - مشابه دانلود پایان نامه تاثیر تشویق در افزایش یادگیری دانش آموزان . ... پایان نامه رشته های علوم تربیتی و روان شناسی بررسی عملکرد دوره آموزش ... پایان نامه اختلالات ... همیاری بربهبود بیان نوشتاری دانش آموزان دارای ناتوانی یادگیری ویژه-169 پایان نامه . شناسایی ویژگیهای سازگاری انگیزش و خود ادراکی دانش آموزان دارای ... payaname.com/.../1786-شناسایی-ویژگیهای-سازگاری-انگیزش-و-خود-ادراکی-دانش-آموزان-دارای-اختلال-یادگیری-و-دانش-آموزان-عادی.html‏ - ذخیره شده - مشابه انجام کلیه کارهای تحقیقاتی و پایان نامه در کوتاهترین زمان با موضوعات خاص شما. ... به هر حال نکته مهم این است که نتایج اختلالات ویژه یادگیری می تواند بسیار جدی باشد و .... 4- شناسایی ویژگیهای سازگاری عاطفی دانش آموزان دارای اختلال یادگیری و دانش ..... بررسی تاثیر یادگیری همیاری بربهبود بیان نوشتاری دانش آموزان دارای ناتوانی ... بررسی تاثیر یادگیری همیاری بربهبود بیان نوشتاری دانش آموزان ... www.filebazar.biz/...علوم.../بررسی-تاثیر-یادگیری-همیاری-بربهبود-بی/‏ 25 نوامبر 2013 ... بررسی تاثیر یادگیری همیاری بربهبود بیان نوشتاری دانش آموزان دارای ناتوانی ... این پروپوزال(طرح اولیه تحقیق جهت آغاز نوشتن یک پایان نامه) آماده می باشد و ... همیاری بربهبود بیان نوشتاری دانش آموزان دارای ناتوانی یادگیری ویژه. بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها - دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران ... www.iauctb.ac.ir/fa/thesis/‏ - مشابه 22 ا کتبر 2014 ... 100, جایگاه عناصر تصویری نوشتاری مسکات ها با محوریت جشنواره های ...... 375, تاثیر شیوه های شخصی در بیان تصویرسازی طنز, مهری دهنوی چشمه ..... 474, بررسی رابطه بین یادگیری سازمانی و اثر بخشی سازمانی در مدارس ...... 1259, مقایسه مهارت های بینائی حرکتی دانش آموزان عادی با دانش آموزان اختلال ویژه یادگیری ... بررسی تاثیر یادگیری همیاری بربهبود شیوه نوشتاری دانش آموزان ... prozhe20.ir/.../192-بررسی-تاثیر-یادگیری-همیاری-بربهبود-شیوه-نوشتاری-دانش-آموزان-دارای-ناتوانی-یادگیری-ویژه.html‏ - ذخیره شده 2 ژانویه 2015 ... بررسی تاثیر یادگیری همیاری بربهبود بیان نوشتاری دانش آموزان دارای ناتوانی یادگیری ویژه,ناتوانی یادگیری,پایان نامه ناتوانی یادگیری پایان ... دانلود مقاله در مورد بررسی تاثیر یادگیری همیاری بربهبود بیان ... - خانه www.nashreilia.com/?p=684‏ - ذخیره شده 8 جولای 2016 ... پس ار پایان جلسه دهم از دو گروه ، پس آزمون به عمل آمد و همگی انشای یک نفره نوشتند. ... در این میان دانش آموزان دارای ناتوانی یادگیری ویژه مشکلات پیچیده تری در بیان ... دو نفره ) با کار گروهی یکسان نیست( لغت نامه آکسفورد ، 1997 ). .... هدف این پژوهش ، بررسی تاثیر یادگیری همیاری بر بهبود بیان نوشتاری دانش آموزان ...
تاریخ ارسال: پنج‌شنبه 23 دی 1395 ساعت 07:35 | چاپ مطلب